Monday, February 14, 2011

VALENTINE'S DAY adalah hari MENGKAFIRKAN UMAT ISLAM




HARI MEMPERINGATI KEKASIH merupakan hari yang di tunggu-tungu oleh setiap pasangan yang bercinta.
UMAT ISLAM antara yang terpengaruh dengan budaya anutan kristian ini kerana hari kekasih yang jatuh pada 14 febuary dianggap sangat istimewa sempena memperingati orang yang tersayang.
NAMUN ramai yang lupa HUKUM menyambutnya adalah haram apabila pada tahun 2005 fatwa telah di keluarkan mengatakan umat islam amatlah di haramkan menyambut hari valentine kerana sejarah valentine itu sendiri berasal dari kisah CINTA seorang paderi yang bernama SANTO VALENTINIUS pada abad pertengahan pemerintahan Roma. HARI ini dianggap hari raya pada yang beragama katolik umumnya.Namun yang beragama islam juga antara yang terpengaruh menyambutnya dengan memberi hadiah dan bunga ros.
Hari ne jugak tauke-tauke kedai bunga kaya sekejap sebab harga rosess melambung tinggi macam EMAS !
Apa yang kita pernah dengar,apabila tibanya hari kekasih ramai la yang menjadi gila babi mengungkapkan perasaan sayang dan cinta dengan cara berzina pastu 9 bulan kemudian bnyak la bayi-bayi yang tak berdosa di buang bagai sampah.
Kerana dek kerakusan nafsu dan cinta insan yang tak berdosa terus menjadi mangsa manusia berhati binatang.SAMPAI bila?semua kisah-kisah begini akan menjadi topik utama koran-koran di malaysia SEPERTI kes buang bayi sedangkan sepatutnya sebagai manusia yang waras pemikirannya akan sedar bahana VALENTINE?
Apa yang dapat di simpulkan dari bebelan ne jika TUHAN sendiri melarang hamba nya melakukan sesuatu maka segalanya ada hikmah disebaliknya yang kita sendiri tidak nampak pada mata kasar.
Bukan aku nak kata siapa yang sambut valentine tu akan BERZINA tapi umumnya pelbagai kejadian aib seriang berlaku setiap kali perayaan VALENTINE di sambut maka renung-renungkanlah wahai pembaca anda manusia golongan apa apabila menyabut hari mengkafirkan agama sendiri ini..WALLAHUALAMMUSAAWAB..semoga segenap jiwa menyedari dengan menyambutnya hari kekasih ini akan mendekatkan kita pada neraka.Aku bukan nak tunjuk baik dalam artikel YANG tak seberapa ne tapi setiap hari berubah la menjadi yang terbaik..INSYAALLAH


No comments: