Wednesday, July 18, 2012

Jiwakan si Hitam Putih

Salam #diarilarajade..

Lama aku tak mencoret.Tak cukup masa.Terlalu sibuk hingga lupa aku punya cerita hidup yang selama ini selalu ada waktu perlu.

Hari ini cuaca mendung. Tak banyak yg terjadi. Cuma aku lelah.

Paru-paru : sayangku,tolong lah kuat. Sudah 25 tahun kita bersama.
Kita sebati. Saling perlu. Injap nyawa masih belum terima arahan dari tuhan jadi berilah kerjasama.Jangan lah selalu 'meragam'.Encik badan tak da lah kuat mana menampung kesengsaraan.

Saban hari segalanya hanya sama. Tapi semenjak dia hadir semula. Ada sinar. Bukan apa cumanya rindu.
Selama ini hanya mampu pandang tak mampu luah.

Dulu pandangan 'hitam putih' hanya biasa aku lihat di mana mana.
Tapi tadi. Dia berikan jiwa pada 'hitam putih'..
Sangat cantik. Itu perkataan pertama yg aku mampu luah di sini.
Indah. Perkataan kedua.
Sangat memberi inspirasi.

Mampu buat hati keras aku senyum. Itu hebat.
Panjat syukur. Dia berjaya jiwakan 'hitam putih' hingga hati aku lahir cinta.
Cinta yg aku simpan dan rahsia.

-thohirahnaqiyyah-

No comments: